Grade 12 Myanmar မေးခွန်းပုံစံ ရှင်းလင်းချက်

 ၂၀၂၅ ခုနှစ် တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲ အထောက်အကူပြု မြန်မာစာဘာသာရပ်ဆိုင်ရာ သိကောင်းစရာများ

(လိုရင်းတိုရှင်း အနှစ်ချုပ်ရေးပေးထားပါတယ်။)


ဒေါက်တာလွင်မာဦး ပါမောက္ခ (ဌာနမှူး) မြန်မာစာဌာန၊ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်


ပြဋ္ဌာန်းစာ 


Grade 12 မြန်မာစာ ပြဋ္ဌာန်းစာအုပ်မှာ အပြောသင်ခန်းစာ၊ အဖတ်အရွတ်သင်ခန်းစာ၊ အရေးသင်ခန်းစာ ဆိုပြီး အပိုင်း (၃) ပိုင်း ပါဝင်ပါတယ်။


မေးခွန်းဖွဲ့စည်းမှု


မြန်မာစာမေးခွန်းမှာ မေးခွန်းကြီး (၇) ပုဒ် ပါဝင်ပါတယ်။

၁။ ဓမ္မဓိဋ္ဌာန် မေးခွန်းကြီး

၂။ မေးခွန်းတိုတွေ ပါတဲ့ မေးခွန်းကြီး

၃။ ကဗျာ မေးခွန်းရှည်ကြီး

၄။ စကားပြေ မေးခွန်းရှည်ကြီး

၅။ ရေသည်ပြဇာတ် မေးခွန်းရှည်ကြီး

၆။ စာစီစာကုံး မေးခွန်းကြီး

၇။ အဆိုဆွေးနွေးချက် ပါဝင်တဲ့ မေးခွန်းကြီး

တချို့မေးခွန်းတွေမှာ ရွေးချယ်စရာ မေးခွန်းငယ်တွေလည်း ပါပါတယ်။


မေးခွန်းနံပါတ် (၁) ရှင်းလင်းချက်


ဓမ္မဓိဋ္ဌာန်မေးခွန်း ဖြစ်ပါတယ်။

အပြောသင်ခန်းစာများ၊ အဖတ်အရွတ်သင်ခန်းစာများ၊ အရေးသင်ခန်းစာများထဲက ပါဝင်ပါတယ်။

ကျောင်းသား ကျောင်းသူများက အပိုင်းတစ်ပိုင်းကို ချန်လှပ်ကျက်မှတ်ခြင်းမျိုး မပြုဘဲ ​သုံးပိုင်းလုံးကို လေ့လာထားရပါမယ်။

သင်ခန်းစာကို ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေ အမှန်တကယ် နားလည်သဘောပေါက်ခြင်း ကြေညက်ခြင်း ရှိမရှိ ဆန်းစစ်ကြည့်နိုင်တဲ့ မေးခွန်းမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ အမှန်တကယ် နားလည်သဘောပေါက်ပြီး ကြေညက်နေရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။

ပုဒ်ခွဲ (က)၊ ပုဒ်ခွဲ (ခ) နဲ့ ပုဒ်ခွဲ (ဂ) ဆိုပြီး အပိုင်း (၃) ပိုင်း ပါဝင်ပါတယ်။

မေးခွန်း ၁ (က) မှာ မှားမှန်ရောထွေး အမှန်ရွေးတဲ့ မေးခွန်းကို မေးထားပါတယ်။ ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။ တိတိကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ

၁။ (က) အောက်ပါတို့ကို မှားလျှင် (မှား)၊ မှန်လျှင် (မှန်) ဟု ဖြေဆိုပါ။ (၁၀ မှတ်)

(၁) အသံအနိမ့်အမြင့်နှင့် ဝါကျနိမ့်မြင့်သံများသည် ထိထိရောက်ရောက် စကားပြောဆိုရာတွင် အရေးပါလှသည့် သဘောတရားများအနက်မှ ၂ ခု ဖြစ်သည်။


မေးခွန်း ၁ (ခ) မှာ ကွက်လပ်ဖြည့် မေးခွန်းကို မေးထားပါတယ်။ ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။ တိတိကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ 

၁။ (ခ) အောက်ပါတို့ကို ကွက်လပ်ဖြည့်ပါ။ (၁၀ မှတ်)

(၁) ခေတ်စကားပြေကို ------- ခေတ်တွင် ရေးခဲ့သည်။


မေးခွန်း ၁ (ဂ) မှာ ရွေးချယ်စရာ သုံးခု ပေးထားပြီး အမှန်တစ်ခု ရွေးချယ်ရတဲ့ မေးခွန်းကို မေးထားပါတယ်။ ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။ တိတိကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ

၁။ (ဂ) အောက်ပါတို့မှ အဖြေမှန်ကို ရွေးပါ။ (၁၀ မှတ်)

(၁) ရေးဟန်၏ သွင်ပြင် ------- ရှိသည်။

(က) သုံးရပ် (ခ) ငါးရပ် (ဂ) ​ခြောက်ရပ်


မေးခွန်းနံပါတ် (၂) ရှင်းလင်းချက်


မေးခွန်းပုဒ်ခွဲ လေးပုဒ် ပါဝင်ပါတယ်။

၁။ ခက်ဆစ်မေးခွန်း

၂။ အလင်္ကာမေးခွန်း

၃။ ရေသည်ပြဇာတ်စကားစပ်မေးခွန်း

၄။ အပြောသင်ခန်းစာမေးခွန်းတို


မေးခွန်းနံပါတ် ၂ (က) ဟာ ကဗျာ၊ စကားပြေ၊ ရေသည်ပြဇာတ် အပုဒ်များမှ ဝေါဟာရများကို ခက်ဆစ်အဓိပ္ပါယ် ဖွင့်ဆိုစေခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ပြဋ္ဌာန်းစာမှာ ဝေါဟာရကို ဘယ်လိုအဓိပ္ပါယ်နဲ့ သုံးထားလဲဆိုတာ သိစေလိုတဲ့အတွက် ဒီခက်ဆစ်တွေက မေးတာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဝေါဟာရ (၇) ခု ပေးထားပြီး (၅) ခု ဖြေဆိုပါမယ်။ ပေးမှတ် (၅) မှတ် ​ဖြစ်ပါတယ်။ တိတိကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ

၂။ အောက်ပါတို့ကို ဖြေဆိုပါ။ (၂၀ မှတ်)

(က) အောက်ပါဝေါဟာရတို့အနက် ငါးခု၏ အဓိပ္ပါယ်ကို တိကျစွာ ဖြေဆိုပါ။

စွန့်ကြဲ၊ အဆောတလျင်၊ စေ့စုံ၊ ကျီ၊ ကြိမ်၊ ရဝေ၊ ဘုန်းဟေ့။


မြန်မာဝေါဟာရရဲ့ အဓိပ္ပါယ်ဟာ အသုံးပြုပုံကို လိုက်ပြီး အဓိပ္ပါယ် ကွဲပြားတတ်တဲ့အတွက် ခက်ဆစ်မေးခွန်းတွေကို ဖြေဆိုရာမှာ ပြဋ္ဌာန်းစာအုပ်ပါ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုချက်အတိုင်း တိတိကျကျ ဖွင့်ဆိုပေးဖို့ လိုပါတယ်။ ပေးထားတဲ့ ဝေါဟာရရဲ့ သဒ္ဒါအမျိုးအစားနဲ့ အဓိပ္ပါယ် ဖွင့်ဆိုထားတဲ့ သဒ္ဒါအမျိုးအစား ကိုက်ညီဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။


ပေးထားတဲ့ ဝေါဟာရဟာ နာမ် ဖြစ်ရင် အနက်ဖွင့်ဆိုရှင်းလင်းချက်ဟာ နာမ် ဖြစ်ရပါမယ်။

(သာဓက - ကျီ = စပါး၊ ပဲ စသည် သိုလှောင်ရာ အဆောက်အအုံ။)


ပေးထားတဲ့ ဝေါဟာရဟာ ကြိယာ ဖြစ်ရင် အနက်ဖွင့်ဆိုရှင်းလင်းချက်ဟာ ကြိယာ ဖြစ်ရပါမယ်။

(သာဓက - စွန့်ကြဲ = လှူသည်။ ပေးကမ်းသည်။)


ပေးထားတဲ့ ဝေါဟာရဟာ နာမဝိသေသန ဖြစ်ရင် အနက်ဖွင့်ဆိုရှင်းလင်းချက်ဟာ နာမဝိသေသန ဖြစ်ရပါမယ်။

(သာဓက - ဘုန်းဟေ့ = ဘုန်းရှိသော။)


ခက်ဆစ်ဖွင့်ဆိုချက်တွေမှာ တစ်ချောင်းပုဒ် ခံထားရင် အဓိပ္ပါယ် မပြည့်စုံသေးတဲ့အတွက် ဆက်လက်ဖော်ပြပေးဖို့ လိုပါတယ်။

(သာဓက - စေ့စုံ = ပြည့်ပြည့်စုံစုံ၊ တိတိကျကျ၊ အကြောင်းစုံ။)


ပုဒ်မ ခံထားတဲ့ ဖွင့်ဆိုချက် ဖြစ်ရင် တစ်ခုကို ဖော်ပြရင် အများအားဖြင့် လုံလောက်ပါတယ်။


မေးခွန်းနံပါတ်၂ (ခ) ဟာ ပေးထားတဲ့ စကားအသုံးအနှုန်းများကို ဘာအလင်္ကာမြောက်တယ် ဆိုတာ ရှင်းပြရတဲ့ အလင်္ကာ မေးခွန်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဖြေဆိုရမှာ မိမိအမှန်တကယ် နားလည်သလို ဖြေဆိုနိုင်ပြီး အဲဒီအဖြေပေါ်မှာ အကဲဖြတ် အမှတ်ပေးမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ကိုယ်နားလည်တဲ့ အလင်္ကာသဘောကို မှန်မှန်ကန်ကန် ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။ အလင်္ကာ (၇) ခု ပေးထားပြီး (၅) ခု ဖြေဆိုပါမယ်။ ပေးမှတ် (၅) မှတ် ​ဖြစ်ပါတယ်။ တိတိကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ

၂။ (ခ) အောက်ပါတို့အနက် ငါးခုကို ရွေးချယ်ပြီး မည်သည့်အလင်္ကာမြောက်ကြောင်း ရှင်းပြပါ။

စိန်ပွင့်အုံး၊ ကိစ္စတုံး၊ မာန်စွယ်၊ ဖြုတ်မျက်လုံးလောက်၊ တကြုတ်ကြုတ်၊ ကျတ်တွင်းရေသို့၊ ကြာညွတ်ဖယောင်း နေရှိန်ပြောင်းသို့။

အဖြေ - စိန်ပွင့်အုံး = စိန်ပွင့်စိန်ပန်း စီခြယ်ထားသည့် ခေါင်းအုံး (မှီအုံး) ဟု တိုက်ရိုက် မရေးဘဲ စိန်ပွင့်အုံးဟု သွယ်ဝိုက် ရေးဖွဲ့ထားသောကြောင့် ဝင်္ကဝုတ္တိအလင်္ကာ ​မြောက်ပါသည်။


မေးခွန်းနံပါတ်၂ (ဂ) ဟာ ရေသည်ပြဇာတ် စကားစပ်မေးခွန်း ဖြစ်ပါတယ်။ ပေးထားတဲ့ စကားစပ် ပါဝင်တဲ့ အခန်းနဲ့ စကားစပ်ဆိုင်ရာ အချက် (၅) ချက် (ဘယ်သူက၊ ဘယ်သူ့ကို၊ ဘယ်နေရာ၊ ဘယ်အချိန်၊ ဘယ်အတွက်ကြောင့်) အတွက် (၃) မှတ်၊ ဘာကိုပြောတယ်ဆိုတဲ့ ဆိုလိုရင်းကို ရှင်းလင်းရေးသားပြောဆိုခြင်းအတွက် (၂) မှတ် စုစုပေါင်း (၅) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။ ​လိုရင်းတိုရှင်း ဖြေဆိုသင့်ပါတယ်။ အခန်းနံပါတ်ကိုသာ ဖော်ပြခြင်းထက် အခန်းအမည်ကိုပါ ယှဥ်တွဲဖော်ပြသင့်ပါတယ်။ တိတ်ကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ

၂။ (ဂ) တရားမထောက်၊ ပျက်ချော်ယွင်းပါး၊ စင်းလုံးချွတ်ကြံမိငြားလျှင်၊ မှားလို့သာ မှောက်ကရော့မယ်၊ စိတ်နောက်ကိုယ်ပါ၊ မပြုသာ၊ တိုင်းထွာဦးမှ ကောင်းမလေ။


မေးခွန်းနံပါတ် ၂။ (ဃ) ဟာ အပြောသင်ခန်းစာ မေးခွန်းတို ဖြစ်ပါတယ်။ အပြောသင်ခန်းစာရဲ့ အခန်းသုံးခန်းထဲက အကြောင်းအရာတစ်ခုခုကို ပေးပါမယ်။ လိုရင်းတိုရှင်း ဖြေဆိုသင့်ပါတယ်။ ပေးမှတ် (၅) မှတ် ​ဖြစ်ပါတယ်။ တိတိကျကျ ဖြေဆိုနိုင်ရင် အမှတ်ပြည့် ရနိုင်ပါတယ်။


နမူနာ

၂။ (ဃ) စကားပြောခြင်းဆိုင်ရာ နည်းပရိယာယ်များထဲမှ ပေါင်းဖွဲ့စည်းလုံးမှု နည်းပရိယာယ်အကြောင်း ရှင်းပြပါ။


မေးခွန်းနံပါတ် (၃) ရှင်းလင်းချက်


မေးခွန်းနံပါတ် (၃) ဟာ အဖတ်အရွတ်သင်ခန်းစာ ကဗျာ (၈) ပုဒ်ထဲက တစ်ပုဒ်ကို ရွေးချယ်မေးမြန်းတဲ့ ကဗျာမေးခွန်းရှည် ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီမေးခွန်းကို စစ်ဆေးအကဲဖြတ်ရာမှာ ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေရဲ့ လေ့လာကျက်မှန်မှုအတွက် ပေးမှတ် (၅) မှတ်၊ ကိုယ်ပိုင်အရေးအသား တင်ပြမှုစွမ်းရည်နဲ့အတူ မေးခွန်းကို အံဝင်ခွင်ကျ ဖြစ်အောင် တင်ပြနိုင်မှုအတွက် ပေးမှတ် (၅) မှတ် - ပေါင်း ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။ မေးခွန်းရဲ့ ရှုထောင့်အတိုင်း ဖြေဆိုရပါမယ်။ ကဗျာကို စကားပြေ ပြန်ရေးရင် အချက်အလက်အားလုံး ပါပေမယ့် ​မေးခွန်းရဲ့ ရှုထောင့်နဲ့ မကိုက်ညီရင် (၅) မှတ်အောက်သာ ရပါမယ်။ ​မေးခွန်းရဲ့ ရှုထောင့်နဲ့ အာဘော်ကို သေသေချာချာ ဖတ်ရှုပြီး ကိုယ်ပိုင်အရေးအသား အတင်အပြဖြင့် ဖြေဆိုရပါမယ်။


နမူနာ

၃။ ဩဝါဒထူးပျို့ကဗျာမှ အရေးအဖွဲ့ကောင်းများကို လေ့လာတင်ပြပါ။ (၁၀ မှတ်)


မေးခွန်းနံပါတ် (၄) ရှင်းလင်းချက်


မေးခွန်းနံပါတ် (၄) ဟာ အဖတ်အရွတ်သင်ခန်းစာ စကား​​ပြေ (၈) ပုဒ်ထဲက တစ်ပုဒ်ကို ရွေးချယ်မေးမြန်းတဲ့ စကားပြေမေးခွန်းရှည် ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီမေးခွန်းကို စစ်ဆေးအကဲဖြတ်ရာမှာ ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေရဲ့ လေ့လာကျက်မှန်မှုအတွက် ပေးမှတ် (၅) မှတ်၊ ကိုယ်ပိုင်အရေးအသား တင်ပြမှုစွမ်းရည်နဲ့အတူ မေးခွန်းကို အံဝင်ခွင်ကျ ဖြစ်အောင် တင်ပြနိုင်မှုအတွက် ပေးမှတ် (၅) မှတ် - ပေါင်း ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။ မေးခွန်းရဲ့ ရှုထောင့်အတိုင်း ဖြေဆိုရပါမယ်။ မေးခွန်းရဲ့ ရှုထောင့်ကို သတိမထားမိဘဲ ကိုယ်ကျက်ထားတဲ့ အပုဒ်နဲ့ ခေါင်းစဥ်တူလို့ အချက်အလက်တွေချည်း ရေးထားရင် (၅) မှတ်အောက်သာ ရပါမယ်။ 


နမူနာ

၄။ စာဘူးတောင်းဆောင်းပါးစကားပြေမှ ဗဟုသုတများကို ဝေဖန်ဆန်းစစ်ပါ။ (၁၀ မှတ်)


မေးခွန်းနံပါတ် (၅)


မေးခွန်းနံပါတ် (၅) ဟာ အဖတ်အရွတ်သင်ခန်းစာ ရေသည်ပြဇာတ်ထဲက အကြောင်းအရာ သို့မဟုတ် အရေးအသားကို မေးမြန်းတဲ့ ပြဇာတ်မေးခွန်းရှည် ဖြစ်ပါတယ်။ ပြဇာတ်သဘောတရားနဲ့ ဆက်စပ်ပြီး မေးတဲ့ အကြောင်းအရာပိုင်းလည်း ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေအနေနဲ့ ပြဇာတ်ကို လေ့လာရာမှာ ပြဇာတ်သဘောသဘာဝနဲ့ ပြဇာတ်အင်္ဂါရပ်ကို သိရှိနားလည်ဖို့၊ ပြဇာတ်ရဲ့ အရသာကို ခံစားတတ်ဖို့၊ ပြဇာတ်အရေးအဖွဲ့ရဲ့ စာပေလက်ရာတွေကို အကဲဖြတ်နိုင်ဖို့ လိုပါတယ်။ ပြဇာတ်ရဲ့ သဘောသဘာဝ၊ ပြဇာတ်ရဲ့ ဖန်တီးမှုအနုပညာ၊ ပြဇာတ်ရဲ့ အရေးအသားတို့ကို သိရှိနားလည်ဆည်းပူးထားဖို့ လိုပါတယ်။ ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။


နမူနာ

၅။ ရေသည်ပြဇာတ်တွင် တွေ့ရှိရသော ရသမြောက်အဖွဲ့များကို လေ့လာတင်ပြပါ။ (၁၀ မှတ်)


မေးခွန်းနံပါတ် (၆)


မေးခွန်းနံပါတ် (၆) ဟာ စာစီစာကုံးမေးခွန်း ဖြစ်ပါတယ်။ မေးခွန်းနှစ်ပုဒ် မေးပြီး တစ်ပုဒ် ဖြေရပါမယ်။ ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေရဲ့ ပင်ကိုအရည်အသွေးကို အဖော်ထုတ်ပေးနိုင်ဆုံး မေးခွန်း ဖြစ်ပါတယ်။ ကိုယ်ပိုင် ဗဟုသုတ အတွေးအခေါ်ကို ကိုယ်ပိုင်စကားပြေ အရေးအသားနဲ့ ရေးရတဲ့အတွက် ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေရဲ့ ကိုယ်ခံကို စာစီစာကုံးနဲ့ အကဲဖြတ်တာ ဖြစ်ပါတယ်။ စာစီစာကုံး ရေးသားဖို့ ပုံကြမ်းအချက်အလက် ငါးချက် ပေးထားပြီး အချက်တစ်ချက်ကို စာတစ်ပိုဒ်နှုန်းနဲ့ ဖြေဆိုရပါမယ်။ ဖြေဆိုရာမှာ ပုံကြမ်းအချက်အလက်ကို အခြေမခံဘဲ အလွတ်ကျက်မှတ်ဖြေဆိုထားရင် အမှတ်မရနိုင်ပါဘူး။ ပေးမှတ် (၁၀) မှတ် ဖြစ်ပါတယ်။


နမူနာ

၆။ နှစ်သက်ရာတစ်ခုကို စာစီကုံးပါ။ (၁၀ မှတ်)

(၁) သာယာသော နံနက်ခင်း

> နေ့တစ်နေ့၏ အချိန်များအနက် သာယာသော အချိန်တစ်ချိန် ဖြစ်ပုံ 

> နံနက်ဆည်းဆာ ရောင်နီထွက်ပေါ်လာပုံ

> ပတ်ဝန်းကျင်၏ သာယာလှပပုံ

> လူတို့၏ နိုးထလှုပ်ရှားကြပုံ

> နေ့တစ်နေ့ကို အင်အားသစ်ဖြင့် အစပြုပုံ

(၂) သတိတရား

> သတိတရား၏ အရေးကြီးပုံ

> သတိကင်းလွတ်ခြင်း၏ အပြစ်

> သတိပျက်ယွင်းစေသော အကြောင်းများ

> သတိရှိခြင်း၏ အကျိုး 

> သတိတရားကို လက်ကိုင်ထားသင့်ပုံ


မေးခွန်းနံပါတ် (၇)


မေးခွန်းနံပါတ် (၇) ဟာ အဆိုတစ်ရပ်ကို ဖတ်ရှုပြီး ကိုယ်ကြိုက်တဲ့ဘက်ကနေ ရပ်တည်ဆွေးနွေးခိုင်းတဲ့ အဆိုဆွေးနွေးမေးခွန်း ဖြစ်ပါတယ်။ ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေရဲ့ ကိုယ်ပိုင်စဥ်းစားဉာဏ်၊ အတွေးအခေါ် ပင်ကိုအရည်အသွေးကို ဖော်ထုတ်ပြတဲ့ မေးခွန်း ဖြစ်လို့ ကိုယ်ပိုင်အတွေးအခေါ် စိတ်ကူးစိတ်သန်း ကောင်းရင် ကောင်းသလောက်၊ အရေးအသား အတင်အပြ ကောင်းကင် ကောင်းသလောက် အမှတ် ရနိုင်ပါတယ်။ အရေးအသား အဆင်ပြေချောမွေ့အောင် ရေးတတ်ဖို့ များများ လေ့ကျင့်ထားရပါမယ်။ အပြန်အလှန် ဆွေးနွေးတတ်တဲ့ အလေ့အကျင့်ကောင်းတွေကိုလည်း ရရှိနိုင်တဲ့အတွက် ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေရဲ့ အတွေးနဲ့ အရေးအသားစွမ်းရည်ကို ဖော်ထုတ်ပေးတဲ့ မေးခွန်းမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။ ဖြေဆိုရာမှာ ရေးသားချိန် မိနစ် ၂၀-၂၅ ခန့်သာ ရရှိနိုင်တဲ့အတွက် ကိုယ်ရမယ့် အချိန်အတိုင်းအတာကို သတိပြုရပါမယ်။ စာပိုဒ် ၄ ပိုဒ်သာ လေ့ကျင့်ဖြေဆိုသင့်ပါတယ်။ ပထမစာပိုဒ်က နိဒါန်း (၂ မှတ်)၊ ဒုတိယစာပိုဒ်နဲ့ တတိယစာပိုဒ်က စာကိုယ် (၃ မှတ်စီ)၊ စတုတ္ထစာပိုဒ်က မိမိရပ်တည်ချက်ကို အတည်ပြုတဲ့ နိဂုံး (၂ မှတ်) ဖြစ်ပါတယ်။ စာတစ်ပိုဒ်မှာ ရေးသားချိန် ၅ မိနစ်ခန့်သာ သုံးသင့်တဲ့အတွက် ပေးမှတ်နဲ့ ချိန်ဆပြီး ဘယ်လိုရေးသင့်တယ်ဆိုတာ တွေးဆရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။


နမူနာ

၇။ အောက်ပါအဆိုများအနက် တစ်ခုကို ထောက်ခံ၍ဖြစ်စေ၊ ကန့်ကွက်၍ဖြစ်စေ ဆွေးနွေးပါ။ (၁၀ မှတ်)

(၁) ရသစာပေဖတ်ရခြင်းသည် သုတစာပေဖတ်ရခြင်းထက် ပိုကောင်းသည်။

(၂) ရုပ်မြင်သံကြားကြည့်ခြင်းသည် စာဖတ်ခြင်းထက် ပို၍ အကျိုးရှိသည်။


၂၀၂၅ ခုနှစ် တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲကို ဖြေဆိုကြမယ့် ကျောင်းသား ကျောင်းသူတွေ အားလုံး မြန်မာစာပေနဲ့ မြန်မာစာ ဘာသာစကားကို မြတ်နိုးတန်ဖိုးထားကာ စာမေးပွဲ ကောင်းစွာ ဖြေဆိုနိုင်ပြီး ထူးထူးချွန်ချွန် အောင်မြင်နိုင်ကြပါစေ။

Comments

Popular posts from this blog

Grade 10 English

Grade 10 physics

Grade 10 Math Chapter 1 to 4